domingo, 15 de abril de 2012

L’APARELL DIGESTIU

OBJECTIUS

Presentar la unitat didàctica: L'aparell digestiu.
Observar les característiques i les parts d'una unitat didàctica.
Aplicar les característiques al cas real de l'assignatura de coneixement del medi: L'aparell digestiu.


ÍNDEX

UNITAT DIDÀCTICA: L'APARELL DIGESTIU
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
  1. FASE INICIAL
  2. FASE DE DESENVOLUPAMENT: IMPLEMENTACIÓ
  3. FASE FINAL: INTEGRACIÓ I SÍNTESI

SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA

1. FASE INICIAL


Explicitar els continguts del temari i la metodologia.
Continguts:
- L'aparell digestiu.
- Parts i òrgans.
- Procés i etapes de la digestió.
- Importància per a la vida humana.
- Hàbits adequats.

Metodologia:
- Explicacions, llibre de text, vídeos i power points.
- Activitats en grup: jocs educatius online, maqueta i mural.
- Exàmen


Definir  els objectius.
- Conèixer l’aparell digestiu, així com les parts i òrgans que intervenen. Observar les característiques i funcions.
- Descobrir el procés i les etapes de la digestió.
- Conscienciar-se de la importància que té a la vida humana.
- Conèixer els hàbits adequats referents a la digestió com menjar pausadament, rentar-se les dents.
- Desenvolupar la competència digital mitjançant l’ús de les TIC.
- Treballar en grup, col·laborar, seguir les normes establertes.
-  Treballar individualment.


Despertar interès en els alumnes; fer que es motivin.

Per motivar els alumnes perquè es sentin involucars i es creï una motivació intrínseca, el professor dóna l'oportunitat que els alumnes aportin idees noves per treballar l'aparell digestiu.
A més, el mestre tracta de conscienciar de la importància de l’aparell digestiu a la vida quotidiana per tal que els nens prestin més atenció.










Activar els seus coneixements previs i fer que apliquin les seves experiències personals.
El professor fa una sèrie de preguntes relacionades amb l'aparell digestiu i els hàbits:
- Quins inconvenients li trobes al costum d'algunes persones de menjar de pressa i no mastegar suficient els aliments?
- Descriu algunes accions que hagis vist fer amb les dents i que no siguin recomanables, com partir nous.
- Quan portes diverses hores sense menjar, tens sensació de fam, on sents aquesta sensació?
- Què fas per satisfer aquesta necessitat?

- Què creus que li anirà succeint a una poma des que comences a menjar-te-la?

- ¿Per què serveixen els llavis, les dents i la llengua?

- ¿Com és possible que a l'estómac càpiguen tots els aliments que prenem en un dinar?




2. FASE DE DESENVOLUPAMENT: IMPLEMENTACIÓ

Transmetre nova informació a l’alumne i assegurar-ne la seva comprensió.



L’alumne realitza tasques per assegurar l’adquisició i comprensió dels continguts seguint la metodologia específica.













Fer tres grups


Resoldre activitats mitjançant jocs educatius online:
Per obrir l'enllaç, fes clic AQUÍ.


Crear una maqueta             
























Elaborar un mural



FASE FINAL: INTEGRACIÓ I SÍNTESI

L’alumne aplica tot el que ha aprés resolent una sèrie d’activitats finals, aquest cop sense cap tipus d’ajuda


S'avalua seguint els criteris


Activitats d'avaluació:


1.      Completar esquema de l'aparell digestiu (mitjançant el netbook).

2.      Completar esquema de les dents.

3.      Ordenar els òrgans segons el recorregut dels aliments.
       Estómac - Anus - Boca - Intestí gros - Faringe - Intestí prim - Esòfag

4.      Relacionar les diferents accions amb el seu òrgan corresponent.


         Faringe
         Formació bol alimentari
         Estómac
         Deglució
         Boca
         Conducció de l’aliment fins l’estómac
         Intestí gros
         Descomposició de l’aliment
         Esòfag
         Pas de substàncies aprofitables a la sang
         Intestí prim
         Conducció de las substàncies no assimilables


5.   Completar les frases.
    • Hem d’utilitzar el  __________ de dents després de cada__________.
    • Al raspallar-nos eliminarem les restes de__________.
    • Així evitem l’aparició de __________.
    • Les caries fan malbé la capa de __________que hi ha al voltant de les dents.


COMPETÈNCIES BÀSIQUES





MAPA CONCEPTUAL




No hay comentarios:

Publicar un comentario