OBJECTIUS
Observar les característiques i les parts d'una unitat didàctica.
Aplicar les característiques al cas real de l'assignatura de coneixement del medi: L'aparell digestiu.
ÍNDEX
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
- FASE INICIAL
- FASE DE DESENVOLUPAMENT: IMPLEMENTACIÓ
- FASE FINAL: INTEGRACIÓ I SÍNTESI
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
1. FASE INICIAL
Explicitar els continguts del temari i la metodologia.
Continguts:
- L'aparell digestiu.
Explicitar els continguts del temari i la metodologia.
Continguts:
- L'aparell digestiu.
- Parts i òrgans.
- Procés i etapes de la digestió.
- Procés i etapes de la digestió.
- Importància per a la vida humana.
- Hàbits adequats.
Metodologia:
- Explicacions, llibre de text, vídeos i power points.
- Activitats en grup: jocs educatius online, maqueta i mural.
- Exàmen
Definir els objectius.
- Conèixer l’aparell digestiu, així com les parts i òrgans que intervenen. Observar les característiques i funcions.
- Explicacions, llibre de text, vídeos i power points.
- Activitats en grup: jocs educatius online, maqueta i mural.
- Exàmen
Definir els objectius.
- Conèixer l’aparell digestiu, així com les parts i òrgans que intervenen. Observar les característiques i funcions.
- Descobrir el
procés i les etapes de la digestió.
- Conscienciar-se
de la importància que té a la vida humana.
- Conèixer els
hàbits adequats referents a la digestió com menjar pausadament, rentar-se les
dents.
- Desenvolupar la
competència digital mitjançant l’ús de les TIC.
- Treballar en
grup, col·laborar, seguir les normes establertes.
- Treballar individualment.
Despertar interès en els alumnes; fer que es motivin.
Despertar interès en els alumnes; fer que es motivin.
Per motivar els alumnes perquè es sentin involucars i es creï una motivació intrínseca, el professor dóna l'oportunitat que els alumnes aportin
idees noves per treballar l'aparell digestiu.
A més, el mestre
tracta de conscienciar de la importància de l’aparell digestiu a la vida
quotidiana per tal que els nens prestin més atenció.
Activar els seus coneixements previs i fer que apliquin les seves experiències personals.
El professor fa una sèrie de preguntes relacionades amb l'aparell digestiu i els hàbits:
- Descriu algunes accions que hagis vist fer amb les dents i que no siguin recomanables, com partir nous.
- Quan portes diverses hores sense menjar, tens sensació de fam, on sents aquesta sensació?
- Què fas per satisfer aquesta necessitat?
- Què creus que li anirà succeint a una poma des que comences a menjar-te-la?
- ¿Per què serveixen els llavis, les dents i la llengua?
- ¿Com és possible que a l'estómac càpiguen tots els aliments que prenem en un dinar?
2. FASE DE DESENVOLUPAMENT: IMPLEMENTACIÓ
Transmetre nova
informació a l’alumne i assegurar-ne la seva comprensió.
L’alumne realitza tasques per assegurar
l’adquisició i comprensió dels continguts seguint la metodologia específica.
Fer tres grups
Resoldre activitats mitjançant jocs educatius online:
Per obrir l'enllaç, fes clic AQUÍ.
Elaborar un mural
FASE FINAL: INTEGRACIÓ I SÍNTESI
L’alumne aplica tot el que ha aprés resolent una
sèrie d’activitats finals, aquest cop sense cap tipus d’ajuda.
Activitats d'avaluació:
S'avalua seguint els criteris
Activitats d'avaluació:
2. Completar esquema de les dents.
3.
Ordenar els òrgans segons el recorregut dels aliments.
Estómac - Anus -
Boca - Intestí gros - Faringe - Intestí prim - Esòfag
4.
Relacionar les diferents accions amb
el seu òrgan corresponent.
5. Completar les frases.
Faringe
|
Formació bol alimentari
|
Estómac
|
Deglució
|
Boca
|
Conducció de l’aliment fins l’estómac
|
Intestí gros
|
Descomposició de l’aliment
|
Esòfag
|
Pas de substàncies aprofitables a la sang
|
Intestí prim
|
Conducció de las substàncies no assimilables
|
5. Completar les frases.
- Hem d’utilitzar el __________ de dents després de cada__________.
- Al raspallar-nos eliminarem les restes de__________.
- Així evitem l’aparició de __________.
- Les caries fan malbé la capa de __________que hi ha al voltant de les dents.
No hay comentarios:
Publicar un comentario